2 грудня у Михайлівській публічно – шкільній бібліотеці відбулося відкриття Центру обслуговування громадян електронною інформацією. Бібліотекар Тетяна Миколаївна повідомила всіх присутніх про те, що в бібліотеці діє центр ЦОГ ЕІ - це інформаційно - консультаційна служба, яка покликана задовольняти потреби громадян у публічній інформації в електронному вигляді. Через мережу Інтернет можна здійснити пошук нормативно - правових актів держави та місцевого рівня. Бажаючі можуть отримати консультації з питань пошуку інформації в Інтернеті, брати участь у законотворчому процесі, брати участь у прийнятті рішень на місцевому рівні, подання заяв, запитів, заповнення декларацій, проходження тестів та інше.


Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 24 грудня 2015 року, № 911-VIII окреслено наступне завдання для бібліотек: «побудову нової моделі надання послуг ….. бібліотеками, розширення переліку послуг з організації дозвілля населення з використанням новітніх технологій; створення на базі бібліотек державної та комунальної власності центрів обслуговування громадян, основним завданням яких є задоволення потреб громадян у публічній інформації, забезпечення їх доступу до державних та регіональних електронних інформаційних ресурсів, надання консультативних послуг з питань електронного оформлення звернень до органів державної влади».
Завдання ЦОГ ЕІ
- Забезпечення жителям Михайлівки доступу до державних та регіональних електронних інформаційних ресурсів;
- Надання консультативних послуг з питань доступу та використання електронних сервісів;
- Допомога у налагодженні комунікації між громадянами та органами влади в режимі он-лайн;
- Формування взаємовигідного співробітництва з органами місцевої влади для поширення і використання інформації, необхідної громадянам;
- Сприяння мешканцям селища в освоєнні застосування ІКТ для використання е-урядування;
- Подолання інформаційної нерівності;
- Проведення інформаційно-просвітницьких кампаній для популяризації нововведених сегментів електронного урядування;
- Розширення асортименту бібліотечних послуг в рамках е-урядування.
Центр обслуговування громадян пропонує:
*доступ до ресурсів органів державної влади та місцевого самоврядування
* до переліку адміністративних послуг регіонального рівня
* отримання послуги електронної доставки документів
* навчання ком’ютерної грамотності для різної вікової категорії людей
* реєстрацію у пробному тестуванні по ЗНО
* реєстрацію дитини в дошкільний заклад
* спілкування з рідними та друзями в режимі он-лайн
* оплату комунальних платежів в електронному форматі
* замовлення квитків на транспорт
* здійснення покупки он-лайн
* обрати навчальний заклад, скласти резюме та розмістити його на сайтах із працевлаштування
* знайти лікаря чи організувати візит до медичного закладу
* розвивати власні хобі, переглянути цікаві веб-ресурси
* віртуально відвідати об’єкти зеленого туризму
* бути в курсі новин краю, країни та світу тощо.
Користувачі Центру обслуговування громадян можуть:
- самостійно здійснювати пошук офіційної інформації в мережі Інтернет
- отримати допомогу бібліотекаря у пошуку правової інформації
- роздрукувати необхідні матеріали та документи
Всі ці послуги будуть надаватися на безкоштовній основі окрім додаткових послуг, які визначені б-кою відповідно до нормативної бази:
- електронна доставка документів
- ксерокопіювання
- сканування
- вивід результатів пошуку інформації на паперові та електронні носії, тобто ті, які потребують витратних матеріалів.
А тому розвиток та впровадження електронних послуг у бібліотеках на сьогодні є невід’ємною частиною співпраці влади, бібліотеки та громади.
Послугами Центру має право користуватися кожен громадянин, який є користувачем бібліотеки.
З метою кращого інформування громадян в бібліотеці створено закладки:
«Ваш банк у комп'ютері»,
« Інтернет платежі»,
« Знайди роботу через Інтернет»,
«Зареєструйтесь на ЗНО саме у нас»,
...
Читати далі »